Parent And Family Engagement Policy

POLÍTICA DE PARTICIPACIÓN DE PADRES Y FAMILIAS

Campus Title I, Part A Written Parent and Family Engagement Policy 

The Title I, Part A Parent and Family Engagement section of the Every Student Succeeds (ESSA) requires each Title I, Part A School to develop a written parent and family engagement policy that describes the means for carrying out the requirements of Section 1116. The school must ensure that information related to school and parent programs, meetings and other activities are sent to the parents of Title I, Part A children. 

To meet the requirements of the Title I, Part A Parent and Family Engagement campus written policy, La Fe Prep will: 

  • Establish a committee or council of parents to discuss the design and implementation of La Fe Preparatory School’s Parent and Family Engagement Policy. 
  • La Fe Preparatory School will hold a Title I meeting annually, to review the Title I guidelines and revise plan for academic services as needed and will offer a flexible number of opportunities to attend the meeting. 
  • La Fe Preparatory will develop the Parent and Family Engagement policy jointly with parents 
  • La Fe Preparatory School believes that family, and in particular, that parents are a critical piece of a child’s academic success and we will share responsibilities for high student academic success. 
  • La Fe will distribute copies of the current Written Parent and Family Engagement policy will be distributed by: providing hard copies during parent night, providing a QR code to the website where it would be located and available to the community, 
  • La Fe Preparatory School will provide the current Written Parent and Family Engagement Policy in English and Spanish. 

Título I del campus, Parte A Política escrita de participación de los padres y la familia

La sección Participación de los padres y la familia del Título I, Parte A de Every Student Succeeds (ESSA) requiere que cada escuela del Título I, Parte A desarrolle una política escrita de participación de los padres y la familia que describa los medios para llevar a cabo los requisitos de la Sección 1116. La escuela debe asegurarse de que la información relacionada con la escuela y los programas para padres, reuniones y otras actividades se envíe a los padres de los niños del Título I, Parte A.

Para cumplir con los requisitos de la política escrita del campus del Título I, Parte A, Participación de los padres y la familia, La Fe Prep hará lo siguiente:

  • Establecer un comité o consejo de padres para discutir el diseño e implementación de la Política de Participación de Padres y Familias de la Escuela Preparatoria La Fe.
  • La Escuela Preparatoria La Fe llevará a cabo una reunión de Título I anualmente, para revisar las pautas de Título I y revisar el plan de servicios académicos según sea necesario y ofrecerá un número flexible de oportunidades para asistir a la reunión.
  • La Fe Preparatory desarrollará la política de participación de los padres y la familia junto con los padres
  • La Escuela Preparatoria La Fe cree que la familia, y en particular, que los padres son una pieza fundamental del éxito académico de un niño y compartiremos las responsabilidades para el éxito académico de los estudiantes.
  • La Fe distribuirá copias de la política actual de Participación por escrito de los padres y la familia: proporcionará copias impresas durante la noche de padres, proporcionará un código QR al sitio web donde se ubicaría y estará disponible para la comunidad.
  • La Escuela Preparatoria La Fe proporcionará la Política de Participación de los Padres y la Familia actual por escrito en inglés y español.

%d bloggers like this: